Dr Alexandre Lafleur est professeur agrégé au Département de médecine de l’Université Laval et spécialiste en médecine interne au CHU de Québec. Il a obtenu une maîtrise en pédagogie des sciences de la santé de l’Université de Maastricht aux Pays-Bas. Il fut co-titulaire de la Chaire de leadership en enseignement des sciences de la santé AMC-MD. Ses travaux de recherche en éducation des sciences de la santé portent notamment sur la rétroaction et l’enseignement des compétences. 

https://www.researchgate.net/profile/Alexandre-Lafleur/research


Dernières nouvelles

Information non disponible

23 enregistrements « 1 de 3 »

Tremblay ML, Guay MA, Lafleur A

Setting priorities for physical examination in pharmacy education: A Delphi study

Article de revue

Can Pharm J (Ott), 157 (2), 2024.

Résumé | Liens:

Montreuil J, Lacasse M, Audétat MC, Boileau É, Laferrière MC, Lafleur A, Lee S, Nendaz M, Steinert Y

Interventions for undergraduate and postgraduate medical learners with academic difficulties: A BEME systematic review update: BEME Guide No. 85

Article de revue

Med Teach, 2024.

Résumé | Liens:

Nguyen-Tri I, Tremblay-Laroche D, Lavigne F, Tremblay ML, Lafleur A

Feedback in an Entrustment-Based Objective Structured Clinical Examination: Analysis of Content and Scoring Methods

Article de revue

J Grad Med Educ, 16 (3), 2024.

Résumé | Liens:

Tremblay ML, Lafleur A, Dieckmann P, Rethans JJ, Dolmans D

Collaboration Scripts or Checklists to Engage Novice Observers in Immersive Simulation

Article de revue

Simul Healthc, 18 (6), 2023.

Résumé | Liens:

Lacasse M, Renaud JS, Côté L, Lafleur A, Codsi MP, Dove M, Pélissier-Simard L, Pitre L, Rheault C

[Feedback Guide for direct observation of family medicine residents in Canada: a francophone tool]

Article de revue

Can Med Educ J, 13 (1), 2022.

Résumé | Liens:

Lafleur A, Rousseau-Gagnon M, Côté-Maheux M, Tremblay-Laroche D, René De Cotret P, Caumartin Y

Three Weeks of Team-Based Leaning Do Not Overload Undergraduate Students

Article de revue

Med Sci Educ, 31 (4), 2021.

Résumé | Liens:

Asselin M, Lafleur A, Labrecque P, Pellerin H, Tremblay MH, Chiniara G

Simulation of Adult Surgical Cricothyrotomy for Anesthesiology and Emergency Medicine Residents: Adapted for COVID-19

Article de revue

MedEdPORTAL, 17 , 2021.

Résumé | Liens:

Labbé BM, Harvey-Michaud PL, Lafleur A

A 59-year-old man with persistent fever, aphasia and leg pain

Article de revue

CMAJ, 193 (15), 2021.

| Liens:

Lafleur A, Babin MJ, Michaud-Couture C, Lacasse M, Giguère Y, Cantat A, Allen C, Gingras N

Implementing competency-based education in multiple programs: A workshop to structure and monitor programs' priorities using ADDIE

Article de revue

The Journal of Competency-Based Education, 6 , 2021.

| Liens:

Lafleur A, Côté L, Witteman HO

Analysis of Supervisors' Feedback to Residents on Communicator, Collaborator, and Professional Roles During Case Discussions

Article de revue

J Grad Med Educ, 13 (2), 2021.

Résumé | Liens:

23 enregistrements « 1 de 3 »
Signaler des ajouts ou des modifications